Truths about the states



Den groteska chipspåsen...

Allting är muterat, dvs överdrivet stort.
Kolla bara chipspåsen här ovanför.. 3,5kg nachos, priset på 3 dollar var väl överkomligt men bara tanken på att veta att man stoppat i sig över 3kg nachos när påsen är slut är ganska... Äcklig?
Ska också tillägga att man t.ex kan köpa glass och glasyr i 20-kilos-hinkar, flingor i påsar som e nästan lika höga som jag själv, ja ni förstår? Och bilarna ska vi inte prata om... Hälften av dem hade säkert klassificerats som limousiner i Sverige.

Dricksvattnet är bedrövligt
Om du älskar att svälja vattnet på badhuset kommer du gilla vattnet i USA. Jag som inte direkt gillar sånt tycker att dricksvattnet smakar otroligt illa... Det enda som fungerar är att hälla i tonvis med citronsaft, då går det ner, om man har tur. Till och med läsken har äckliga bismaker här, är det för att det är gjort på dricksvatten kanske?

Mat är fruktansvärt dyrt
Det märkte vi när jag och Johan köpte ett litet paket bacon för nästan 7 dollar. Helt galet? Organic mat då dvs, köper man inte sån får man tydligen bröst om man är man och skägg om man är kvinna! Hormones!

Ja, allting är verkligen inte perfekt här nere, men jag gillar det ändå! :D Nu har resten av familjen åkt till Tahoe för att åka skidor i tre dagar så jag och min söta pojkvän är ensamma de närmaste dagarna. Myspys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0