San Francisco



San Francisco i skymningen

Det är otroligt vackert här om man tänker efter. San Francisco är som 10 olika städer i en, det finns alltid en del som passar, vad man än tycker om.
Hittills är min favorit Chinatown, tonvis med mysiga affärer med söta och framför allt billiga grejer.
Det är helt otroligt att det kan vara en sådan skillnad på olika stadsdelar, så fort man stiger igenom porten till Chinatown är det som att man skickas iväg till Asien. Knappt några skyltar är på engelska, butiksbiträdena bryter på något asiatiskt språk om de över huvud taget kan prata engelska, och är man duktig på att pruta är detta paradiset.
Jag hittade massa fina saker när jag var där sist, speciellt porslin, jag hade velat köpa allt!

...Och bara några gator bort står vakterna utanför Luis Vuitton-butiken och väntar på att neka inträde till folk som inte är fina nog. How ironic?


Fina Chinatown

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

härliga foton! vill uppleva san francisco en dag =)



har inte spelat på skitlänge, nästan glömt hur man gör =)

2008-12-30 @ 19:28:54
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0